Xiaomi Mi robotporszívó teszt - Egyből az átlag fölé

7-696x344.jpg
A Xiaomi Mi robotporszívó végre egy olyan termék, ami nem az olcsó zombi porszívók szintjét hozza. Mivel alapvetően nem vagyok különösebben ár-érzékeny, és jobban hiszek a minőségi termékekben, mint az olcsó, de hamar elromló konkurensekben, egyre inkább hajlottam arra, hogy beruházzak egy Xiaomi Mi robotporszívóba. Ráadásul nem nagyon akartam az időmet olyasmire áldozni, amit egyébként sem szeretek csinálni, a takarítás pedig pont ilyen.

A termék egy tök szimpla, barna papírdobozban érkezett, de engem sosem érdekelt a műszaki cuccok csomagolása. Ismeretségi körömben van pár drágább eszköz - Neato, iRobot - és a tulajdonosai áradoztak róluk, de különösebben egyiktől sem ájultam el, a Roomba-t konkrétan rondának tartottam. Ehhez képest ez kifejezetten minőségi hatást kelt, összeszerelésre mintha Apple lenne, semmivel sem néz ki rosszabbul, mint az iPhone-om. Átalakítót viszont nem adtak hozzá a kínaiak, ezért az itthoni egyiket kellett használnom, szóval aki Xiaomi Mi robot vásárlásában gondolkodik, annak jusson eszébe, hogy nem EU dugóval érkezik.

3_7.jpg

Mivel az angollal nem állok hadilábon, gyorsan rákerestem a neten a manualra, ami viszonylag egyértelműen elmondja, mit hogyan kell csinálni ahhoz, hogy feléledjen a Xiaomi Mi robot. Tetszett a bekapcsoló gomb körül derengő fény, engem az ilyenekkel meg lehet venni és a lakás berendezéséhez is jól passzol. A Mi Home appal picit kellett küzdeni, de viszonylag gyorsan túltettem magam ezen is. Tudtam, hogy nem jár hozzá távirányító, ami különösebben nem hatott meg, minek, ha a telefonomról is vezérelhetem.

2_7.jpg

A dokkolója jól néz ki, tetszenek a hátsó érzékelők is, és a robot is elég gyorsan rátalál, nem kell vacakolnia és össze-vissza kóvályognia a lakásban. Bár nálam kevés a szőnyeg, azért örültem, hogy van az alján egy hengerkefe, amivel át tud menni a Kika-s szőnyegeken és nem nekem kell belőle kiszedegetnem a szöszöket. Gondolkodtam még azon, hogy vegyek-e mágnescsíkos jelölőt, ami virtuális falként funkcionál, hogy leszűkítsem a Xiaomi Mi robot működési területét, de aztán végül nem tettem meg, inkább csak simán becsuktam az ajtókat.

1_8.jpg
A lakásomról azt kell tudni, hogy nagyjából 70 négyzetméter, nem nagyon van benne küszöb, csak néhány burkolatelválasztó díszléc, illetve a nappalimban van egy nagyobb, nem túl sűrű szövésű szőnyeg. Háziállatom nincs, mivel nem tudnék rájuk elég időt szánni, és egyébként sem szeretnék utánuk takarítani. A terület viszont kellően zegzugos, ezért mindenképpen olyan eszközt akartam, ami tényleg feltérképezi a lakást és nem csak össze-vissza kóvályog.

4_6.jpg

Az, hogy milyen felületen halad, nagyjából mindegy neki. A konyhában a kövön vagy az ebédlőben a laminált padlón, esetleg a nappali szőnyegén haladva is ugyanolyan jól összeszedi a koszt. A portartály elég nagy, havonta egyszer, maximum kétszer kell kiürítenem, pedig hetente többször - általában háromszor - is el szoktam indítani.

6_2.jpg

A feltöltési időre kíváncsi lettem volna, mert ez az egyik vesszőparipám más műszaki eszközök, például a telefonok kapcsán. Aztán a használat során rájöttem, valójában ezt összesen egyszer kell csak megtennem, az elején, utána úgyis magától visszadokkol. Elvileg 2,5 órán keresztül tudna egyhuzamban dolgozni, de eddig még sosem jutottam el. De ha majd egyszer egy kézilabda csarnokot akarok kitakaríttatni vele, akkor lehet hasznos lesz, egyébként pedig értelmetlenül sok az üzemidő.

1473129659639166_eredmeny.jpg

A Xiaomi Mi Robot szerencsére nem is ilyen, viszonylag egyenletesen halad végig a lakáson, bár néha csinál fura dolgokat. Nézni nem idegesítő, mert egyrészt úgy mozog, hogy abban látom a logikát, másrészt pedig jellemzően időzítve használom. Olvastam más cikkben, hogy elég hangos, de szerintem csöndes módban elviselhető a zaja, ha pedig nem vagyok otthon, mehet hangosabban is, emiatt aggódjon a szomszéd.

24337559_979376955573035_732060732_n.png

A telefonos alkalmazás nekem nagyon bejön, egyrészt végre kapok értelmes visszajelzést arról, pontosan mit is csinál, másrészt mivel nyomon tudom követni a mozgását, nagyjából az is látszik, hogy mikor fog végezni. Ráadásul csajom is be tud rajta mindent állítani, ez sem bonyolultabb, mint a Facebook vagy az Insta.

4-1_2.jpg

Meglepően jól kikerüli a bútorokat, átmegy a széklábak között, és leszámítva a zsinórokat - amiket utálok elpakolni - nem nagyon akad el semmiben. Láttam pár olcsóbb példányt működés közben, és egyik sem érintette olyan finoman a bútorokat mint ez. Biztosan nagyon mérges lennék, ha mondjuk összeverné a méregdrága bőrgarnitúrát a nappaliban, de így szerencsére emiatt sem kell aggódnom. Ez a fajta kulturált viselkedés gondolom a rengeteg szenzorból adódik, van ultrahangos, lézeres, leesés elleni is, de mivel lépcső nincs a lakásban, ezért ezt utóbbit nem volt módom kipróbálni.

5_3.jpg

Érdekes volt, hogy egyszer sem tudtam lemeríteni igazán, és a 45 négyzetméternyi terület feltakarítása sem tartott még tovább, mint 1 óra. A dokkolóra elég jól visszatalál, de azért nem mindig 100%-osan. Ez főleg akkor fordul elő, amikor a lakás egyik félreeső sarkában hagyja abba a takarítást, ilyenkor hajlamos egy kicsit kóvályogni, majd pampogni, hogy vigyük vissza a töltőállomásra.

Örültem, hogy van angol nyelvi csomag, mert nem nagyon akartam a kínaiak karattyolását hallgatni, és ennyi pénzért azért már elvárható, hogy valamelyik európai nyelven is megszólaljon. Az alkalmazás egyébként sok más dolgot is tud, visszajelzi például a kiegészítők elhasználódását, amivel plusz időt takaríthatunk meg. Mivel ez egy Xiaomi termék, azt várom, hogy sokáig lesz hozzá mindenféle szűrő és egyéb alkatrész is, ahogy jelenleg is van.

3-1_1.jpg

Felmosni nem tud, de engem ez a funkció nem érdekel. Ki a fene fogja cserélgetni a portartályt és feltölteni vízzel, meg arra figyelni, hogy ne menjen rá a dokkolóra, miközben csöpög belőle valami? A szőnyeg miatt egyébként sem szívesen szerelném fel meg venném le róla a felmosórongyot. Ha meg már ennyit kell egy porszívóval pepecselni, akkor akár én is megcsinálhatom a takarítást, de pont azért vettem, hogy a drága időmet ne erre kelljen pazarolni. Biztos van olyan helyzet, amikor jól jönne, de mivel nincs, így nem is hiányzik.


Tudtam, mit veszek meg Xiaomi Mi Robot néven, és nem bántam meg. Aki nem egy buta, véletlenszerűen kóválygó, olcsó porszívót akar, de nem is dobna ki 150.000 forintot egy Roomba-ra, az vegyen egy ilyet. Egyszer kell beruháznom 80.000 forintot, ezeket az eszközöket úgysem 1-2 évre vásárolom meg, akkor meg inkább egy minőségi Xiaomi álljon a nagyszobában, ami egyben még menőnek is néz ki.

Itt megvásárolható >>