Ownice C500 vs. C300 Android-os fejegység teszt

preview-696x482.jpg

Egy egészen egyedi teszt keretein belül ma bemutatok nektek két Androidos fejegységet - az Ownice C500 és C300 variánsokat -, illetve össze is hasonlítom a funkcióikat, használhatóságukat, majd pedig levonom a konklúziót, hogy ebben a témában inkább olcsózni éri meg, vagy többet fizetni egy kifejezetten jó termékért.

Ritkán vannak összehasonlító tesztjeink, mivel annyi termék vár tesztre, amennyivel el sem bírunk, itt-ott azért mégis összerittyentünk egy-egy összehasonlítást. Ma két autós fejegység kerül terítékre, mivel az Ownice nevű gyártó termékeiben kifejezetten minőségi eszközökre találtam. Már teszteltem az Ownice C300-at és elégedett is voltam vele, pár hetes használat után mégis úgy döntöttem, hogy egy fejlettebb modellre van szükségem.

A váltásra elsősorban az késztetett, hogy a régi chipset 1 GB RAM-mal időnként nagyon döcögősen tudott működni. Az esetek nagy részében tette a dolgát, de voltak pillanatok, amikor a Google Maps navigáció és más, háttérben futó alkalmazások úgy leterhelték, hogy hosszú másodpercekre volt szüksége, mielőtt utolérte volna magát. A C300 tehát afféle türelmes embereknek való, büdzsé megoldásnak tekinthető a maga nettó 77.000 forintos árával, míg a 95.000 forintos Ownice C500 már egy jóval komolyan, modernebb megoldást kínál. A kérdés az, hogy mivel tud többet nyújtani és megéri-e az árát.

Az autókkal való kompatibilitást itt lehet ellenőrizni >>


Az alapvető különbség a két modell között, hogy az Ownice C500 verzión 6-os Android fut a 4.4 helyett, gyorsabb és újabb a processzora, 2 GB RAM-mal látták el az 1 helyett, beépített 4G LTE kompatibilis SIM foglalata van, és 3 GPS antennája 1 helyett.

2017-08-31-11_50_57.jpg

Röviden tehát az mondható el, hogy első ránézésre pótolták az előző hiányosságait, illetve meglévő funkcióit fejlesztették tovább, hogy azok modernebbek, vagy éppen sebességben jobbak legyenek. Lévén, hogy kinézetre tök ugyanazok, a csere igazából meg sem látszik a beltér szempontjából, a beszerelése pedig a rengeteg antennával, kábellel és egyebekkel sem tartott tovább háromnegyed óránál.

Az Ownice C500 anyaghasználata kifogásolhatatlan, ahogyan az összeszerelési minősége is. A boot idő itt is ugyanannyi, kb. fél perc kell neki egy hidegindítás alkalmával, hogy teljesen felálljon a rendszer. Ha viszont felállt, hasít. A kikapcsolás idejét külön be lehet állítani. Ez azért hasznos, mert ha mondjuk csak egy rövid bevásárlás erejéig nem jár a motor, de rögtön utána folytatjuk is a navigációt például, akkor jobb, ha nem kell újra bekapcsolnia az autó indításakor, hanem mondjuk 20-30 perces üresjáratra van állítva, és még be van kapcsolva, amikor visszaülünk az autóba. Az első, aminek örültem, hogy a kijelző képe már alapból szép és jól kalibrált. Ugyanúgy számtalan ablakkal találjuk szembe magunkat, amik telehelyezhetőek applikációkkal, lévén, hogy a Play Áruház itt is előre telepítve van és minden Google szolgáltatás tökéletesen működik.

A beállítások menüvel kezdem a történetet. Az Ownice C500 nem tud teljesen magyarul, a fele angol, de csak azért, mert igen kiterjedt, részletes beállításokkal rendelkezik, amikhez nincs magyar fordítás. Van egyszer a wifi menü, amit addig használtam csak, amíg nem szereztem 4G-s SIM kártyát a fejegységbe. Miután meglett, a SIM-kártyák menü lett az érdekes számomra, illetve az adathasználat menü.

A Car Infotainment részben a fejegység saját beállításait találjuk. A teljes részletesség igénye nélkül szaladjunk végig a lehetőségeken. Állítható, hogy az autó leállítása után mennyi ideig maradjon még ébren a fejegység (az előbb említettem), kis lebegő labda is létrehozható, aminek plusz funkciókat adhatunk, de a hátramenet közbeni hangerőcsökkentés mértékét is szabályozhatjuk. A kijelző kapcsán az éjszakai és nappali fényerőszinteket módosíthatjuk és RGB skálán választhatunk a fejegység gombjainak különböző színű háttérvilágítást. A hangerőszintek nagyon részletesen állíthatóak, ami kifejezetten okos döntés, de ugyanígy van beépített hangszínszabályozó is, amivel még a center pontot is átpozicionálhatjuk, így a hangzás is nagyon alaposan testre szabható.

Megtiltható a vezetés közbeni filmnézés, és a tolatókamera képén mutatott figyelmeztetések is meghatározhatóak (tolatáskor természetesen ez is rögtön vált a tolatókamera képére, ha van), csakúgy, mint a kormány gombjainak funkciói. Ezzel nagyjából vége is a spéci menüknek, a többi nagyjából stock Android. RAM felhasználás, szabad tárhely, telepített alkalmazások, hangok és értesítések, kijelzővel kapcsolatos dolgok, fiókok, tartózkodási hely, meg a szokásos dolgok.

A rádió funkció tökéletesen működik az Ownice C500 esetében is, kifejezetten kellemesen használható. A GPS többezer kilométer alatt is csak 1-2 alkalommal vesztette el a jelet rövid időre. Ez köszönhető annak, hogy 3 antennája is van, így a Waze használata is kitűnő élmény. Az autódiagnosztika app is kulturáltabban néz ki, mint elődje, valamivel több információt is ad. Sajnos a beépített mikrofon minőségére panaszkodtak a partnereim, hogy olyan, mintha egy műanyag dobozból beszélnék, így kénytelen voltam külső mikrofont beszerezni hozzá. Egyébként a gyári hangszórókból érkező hangminőség tökéletes, egyáltalán nem kell a rossz minőségtől tartani, csak mert kínai a fejegység, ez nem az a szint.

A legelső, amiben abszolút veri elődjét, az a működési sebesség. Egyszer sem találkoztam akadással és nekem pontosan ez hiányzott. Nagy előny az is, hogy nem kell már folyton telefonról wifit osztanom neki, mert fogad SIM kártyát is és nekem megér némi plusz havidíjat, hogy pl. a navigáció friss információkkal fusson (Waze: forgalmi információ, rendőri ellenőrzések, traffipaxok, balesetek stb.)

A beépített mikrofon sajnos az előzőben volt sokkal jobb, de egy külső mikrofon beszerzése ezt a problémát is el tudja hárítani. A GPS még pontosabb, mint az előzőben, valószínűleg a 2 plusz antennának köszönhetően. A képernyő színei sokkal szebbek és jobban is kalibrálták.

Összefoglalva tehát az mondható el, hogy 90 dollár felárért megkapjuk a tökéletes működési sebességet, egy ugyanilyen GPS-t, remek LCD kijelzőt, még több egyedi funkciót, viszont le kell tennünk a beépített mikrofon adta remek hangminőségről, amiben az olcsóbb modell jeleskedett. Más szavakkal pedig nem egészen 100 dollár felárért még a hangminőségről sem kell eltennünk, elegendő beszerezni egy normális külső mikrofont.

Én egyértelműen a drágább modell mellett teszem le a voksom, és bár tudom, hogy az előző cikk végén is már nagyon elégedett voltam az Ownice termékével, a C300-hoz képest a C500 még egy kategóriás lépés. Az a baj, hogy az emberek nagy része nem tudja, hogy vannak ilyen minőségű kínai fejegységek is. Ez a 2 teszt után bátran merem ajánlani vásárlásra bármelyik Ownice terméket, senki sem fog csalódni a minőségükben.

Ownice C500 >>

Ownice C300 >>

Mikrofon >>