Thunderobot K70 billentyűzet teszt – Legjobb vételem

nyito2-3-696x379.jpg

Nem akartam mechanikus billentyűzetet venni, de a Thunderobot K70 klaviatúráját nem lehetett otthagyni 5.700 forintért. Cherry MX barna jellegű kapcsolók, nagyon minőségi kidolgozás, funkciógombok rengetege, kikapcsolható háttérvilágítás, csúszásgátló gumik. Ezért az árért semmilyen mechanikus klaviatúrát nem lehet kapni, de különösen nem 105 gombos ISO szabványút, amin minden magyar ékezethez elég gomb áll rendelkezésre.

Thunderobot K70 - 5.700 Ft

 

A Thunderobot K70 kicsomagolása

Mai főszereplőnk elég váratlanul került a tesztasztalra, ugyanis egyáltalán nem gondolkodtam a beszerzésén, amíg le nem térdelt a laptopomban a billentyűzet. Mivel az oldalra én írom a legtöbb tesztet, ez bizony elég sok leütést jelent, napi nagyjából 10.000-et, havi 300.000-et, évi 3.6 milliót. Durva számok ezek, ezért akármilyen hitvány gombtengert nem vehettem meg, mindenképpen mechanikus tasztatúrára volt szükségem.

Itthon a Cherry MX kapcsolószettel szerelt darabok 20.000 Ft-tól kezdődnek, de ami tetszett volna, azért inkább 30 Mátyás Királyt kértek. A Thunderobot K70-et régebben 20 rongy körül kínálták, de amikor megláttam a harmadáras linket, gyorsan be is húztam egyet. Ami a dobozolást illeti, ilyen minőséget kínai termék esetében még sosem láttam. Matrjoska baba gyanánt bújik meg a többrétegű dobozolásban egy kábeltartóval, a garancia papírral és a kiváló angolsággal megírt kézikönyvvel egyetemben.

Amikor kiemeltem a keyboardot, egyszerűn leesett az állam a súlyától. Brutálisan sok anyag van benne, olyan masszív, mintha öntöttvasból lenne, 1,3 kilogrammot nyom, akinek eddig mutattam, az mind hitetlenkedve tette le. Semmiféle sorja, pontatlanság vagy egyéb kirívó durvaságot nem találtam a megmunkáláson, de még a pici hibákat is nagyítóval kell keresni. A kábele harisnyázott, a csati aranyszínű, itt sem spóroltak a Thunerobot K70 kapcsán.

img_2925.jpg

A ház anyaga szálcsiszolt alumínium, ezen ülnek a Cherry MX brown-ra hajazó kapcsolók, amelyeket a hátsó gumírozott lábtámaszok kihajtásával ideális szögbe lehet állítani. A hátoldalon található 3 luk, nem tudom mi a funkciójuk, talán hogy kifolyjon a folyadék, ha leöntjük az egyébként víz- és porálló szerkezetet? Természeten itt is, mint mindenhol érződik a kiemelt igyekezet, hogy valami nagyon jó minőségűt alkosson a gyártó.

 

A Thunderobot K70 tesztje

Amikor elkezdtem használni a Thunerobot K70 keyboardot, azt vártam, hogy tuti megbukik majd az éles teszteken, hiszen nem lehet jó valami, ami 5.700 forintba kerül, pedig de. A nyomási pontja és a szükséges erő szinte azonos az eddig általam próbált, valódi Cherry MX billentyűzetekkel, ha van is különbség, alig érezhető.

motospeed_1.jpg

Volt szerencsém egy Motospeed CK104-et a kezemben fogni, miközben a Thunderobotot próbálgattam, és túlzás nélkül mondhatom, hogy tesztalanyunk mind minőségben, mind nyomásérzetben agyonveri ellenfelét, pedig az kétszer ennyibe kerül.

20180703154502_43826_eredmeny-1.jpg

Két variánst is árulnak, a pirosat játékhoz és a barnát gépeléshez, ez utóbbi egyértelműen hangosabb, de mivel már egy ideje nem hentelek zombikat, nekem munkára kellett, így maradtam a barnánál. Azt mindenki tudatosítsa magában, hogy ez felveri a családot, pont úgy, ahogy a kék variáns is. A billentyűk „contoured keys” jellegűek, vagyis egy kicsit görbített a kialakításuk a könnyebb leüthetőség végett.

img_2923.jpg

A Thunderobot K70 105 gombos, ISO szabványú, angol ABC szerint feljelölt billentyűzet. Ez azért nagyon fontos, mert így az összes magyar betű "felfér rá", és bár a speciális magánhangzóink jelölései nincsenek ott a gombokon, de minden pozíció azonos azzal, amit a magyar billentyűzeteken megszokhattunk, így könnyedén leírhatjuk, hogy "árvíztűrő tükörfúrógép". Mivel én vakon gépelek, nekem ez semmilyen fennakadást nem okozott, de aki néha lenéz, az is kis gyakorlás után megszokhatja a pozíciókat.

20180703154502_50242_eredmeny-1.jpg

Az egyik tipikus hiba az olcsó daraboknál a nem megfelelő távolságra lévő elemek alkalmazása. Ilyenkor nagyon sok a melléütés,, ami elég idegesítő az olyan munkakörökben, ahol sokat kell gépelni. Szerencsére a Thunderobot K70 hírből sem ismeri ezt a problémát, a gombokat ideális távolságban helyezték el, így közel optimális a használat. A másik a Ghosting, amikor nem tudja feldolgozni a hardver a túl sok leütött billentyűzetet, és ezért egyes bevitt utasítások elvesznek, de tesztalanyunk ez ellen is védett.

img_2929.jpg

Természetesen háttérvilágítást is kapott, ami zömében piros színben pompázik, leszámítva a Windows gombot és az irány nyilakat, amelyek kékek. Képes lélegzésre is – FN+Home -, illetve ki is kapcsolhatjuk az egészet – FN+Scroll -, ha zavarónak érezzük. Az FN+fel-le nyilakkal pedig a fényerőt szabályozhatjuk, kedvünk szerint, illetve a WASD és a nyíl gombok működését is felcserélhetjük FN kombinációval. A világítás eléggé konzisztens, bár mintha az alsóbb részen egy kicsit kevésbé lenne erős.

img_2931.jpg

Az FN gomb természetesen sok mást is vezérel, az előbbi és az F1-F12 gombok valamelyikének együttes megnyomása mind egy funkciót takar, erről a kis piktogramok tájékoztatnak. Olvastam néhány véleményt, ahol hiányolták a bal oldali, különálló funkcióbillentyű sort, ne tegyük, ugyanis azokat nagyon fogja zavarni, akik vakon gépelnek, mert a teljes struktúra jobbra elcsúszik. Nekem volt egy HP Pavilion típusú gépem, amin volt függőlegesen plusz egy funkcióbillenytű sor, és szabályosan gyűlöltem, olyannyira, hogy végül el is adtam.

uj.jpg

Ami az élettartamot illeti, a gyártó a Thunerobot K70 esetében 60 millió leütést ad meg, szemben az olcsó, membrános billentyűzetek 1-2 millió körüli élettartamával. Az előbbi számot azért túlzónak tartom, de ha csak 30 milliót kibír, extrém használat mellett sem kell hozzányúlnom nagyjából 10 évig, ami azért durva. A leütési erő 60+15 gramm, a benyomási pont nagyon egyenletes, nem bicsaklanak, nem nyeklenek a gombok.

 

Összegzés

Kínai termékek közül a Thunerobot K70 volt az eddig legjobb vételem, ha az ár-érték arányt tekintem elsődlegesnek. 5.700 forintért egy, a kategórián túlmutató minőségű, hosszú élettartamú, rendesen megtervezett, háttérvilágítással ellátott, munkára tökéletesen alkalmas, kicsit hangos klaviatúra birtokosa lettem. A legfurább részlete a neve, másba nem tudok belekötni, minden forintját megéri, vastagon 5 csillag, de még ha dupla ennyibe kerülne, akkor is megkapná ezt a minősítést.

Az alacsony ár miatt pedig se vám se áfa, csak öröm bódottá, a szállítás viszont borsos, 2.600 forint, ami azért bosszantó. Ha minden cuccuk ilyen minőségű, akkor akár a többi termékük is megér egy jó hosszú pillantást, hiszen elég durva gamer laptopkat is gyártanak.

Thunderobot K70 - 5.700 Ft