Bear KFJ-A07V1 kávéfőző teszt – Félvér kínai olasz

nyito_4.jpgA Bear KFJ-A07V1 kávéfőző egy érdekes kínai termék, különösen azért, mert megszokhattuk, hogy ilyen jellegű gépeket jellemzően inkább Olaszországból rendelünk. Pedig ez a nagy részben rozsdamentes acélból készült szerkezet egyáltalán nem rossz kísérlet, az ára pedig a vállalható 12.500 forint körül mozog.

Banggood - 12.500 Ft


A Bear KFJ-A07V1 kávéfőző kicsomagolása

A mai teszt egyfajta úttörő is lehetne, hiszen még soha nem teszteltünk kávéfőző gépet az oldalon. Aki esetleg azt gondolná, hogy „de hát a kínaiak tipikusan teát fogyasztanak”, annak érdemes átfutnia a legújabb felméréseket, ugyanis a városokba tömörülő kínai lakosság egy jelentős része – ami 2-300 millió főt jelent – kezd áttérni a kávéfogyasztásra. Nem véletlen, hogy a Starbucks is rengeteg üzletet nyitott olyan „jelentéktelen kisvárosokban”, mint Peking vagy Shenzen.

img_0215.jpg

A jellegtelen papírdoboz az olcsó csomagolás 100%-os megtestesítője. Egyetlen érdekes dolgot fedeztem fel a szokásos elemeken kívül, ez pedig a gyártó hivatalos logója, ami ugyan leírva Bear – vagyis medve – a grafikán inkább néz ki Boar-nak, ami vaddisznót jelent, szóval a menő dizájn megfelelő jegyeit még tanulnia kell a kínaiaknak. Értem én, hogy medvemancs lenyomat akar ez lenni, de akkor legyen egy medve sziluett is a kartonon.

img_0216.jpg

A termék kibontása után jön az a játék, hogy próbáljuk meg visszatenni a kávéfőzőt oda, ahonnan kivettük. A kínaiaknak elképesztő érzékük van ahhoz, hogy valamit úgy csomagoljanak be, hogy ha egyszer azt leszedted róla, soha többet ne tudd visszatenni a helyére. A beltartalom a várt dolgokat tartalmazza: kávéfőző, üveg kiöntővel és műanyag filterrel, mérőkanál, nem EU szabvány 220-as kábel, leírás kínai nyelven és kettő darab, gondolom garancia papír, de mivel „még” nem beszélek kínaiul, ezért a valós tartalmuk kifürkészésére nem volt esélyem.

Egy értelmes használati útmutató azért is jól jött volna, mert még sosem használtam filteres vagy tasakos kávéfőzőt. Itthon jellemzően a régi kotyogós vagy az újabb kapszulás eszközök az elterjedtek, vagyis valószínűleg ezzel nem vagyok egyedül. Azért biztos, ami biztos vettem egy adag papír filtert, hogy legyen mivel kísérletezni. Éppen ezért sajnáltam nagyon, hogy a kézikönyv még értelmes ábrákkal sem segít, de azt megtudtam, hogy a teljesítmény 550 Watt, a kapacitás pedig 0.7 liter, és már ez is valami.

Ami a Bear KFJ-A07V1 kávéfőző minőségét illeti, különösebb kivetnivalót nem találtam rajta, a műanyagok nem sorjásak, az illesztési hézagok precízek, de a felület, ott ahol nem Inox, ott meglehetősen puritán. Barátnőm pedig megállapította, hogy mivel a kiöntő műanyag részét nem igazán lehet levenni, ezért kellemetlen elmosni, mivel az állandóan visszacsukódik az üvegtestre. Én ezt nem tartom olyan nagy hibának, de azért mindenki írja fel lábjegyzetbe, hogy a takarítása nem különösebben könnyű.

 

Tesztüzem

Egy kávéfőzővel az ember leginkább kávét szokott főzni, bár a Bear KFJ-A07V1 egyébként teakészítésre is ugyanúgy használható. Ami kicsit furcsa volt eleinte, hogy nem egy zárt tartályba, hanem csak egy elkülönített részbe kellett önteni a vizet, aminek az oldalán egy vízszintmérőt követve láthatjuk, hogy hány adag kávéhoz elegendő a betöltött folyadék.

img_0221.jpg

Közvetlenül mellette található a kiemelhető és mosható műanyag szűrő, és az azt körbeölelő tartóprofil, amin keresztül a forró víz le fogja forrázni a kávét. Ide tehetünk papír filtert is, igény szerint. A mennyiséget szerintem nem olyan egyszerű eltalálni, ugyanis a leírásból nem derül ki, hogy hány adag kávé szükséges hány csésze kávéhoz. Ráadásul nincs olyan jelölés a vízszint mutatón, hogy egy, tehát kísérleteznünk kell egy kicsit.

img_0222.jpg

Nekem az első próbálkozásom 2 adag kávé 3 csészéhez nagyjából Ice Tea sűrűségű és színű „italt” eredményezett, szóval az arány nagyjából akkor jó, ha minden csésze feketéhez kettőt kanyarítunk a kávéból a gyári mérőeszközzel, akkor lesz a sűrűség megfelelő. A műanyag filtert viszont ez csúnyán besárgítja, és utána lehet vergődni az elmosással is.

Néhány egyéb érdekességet is észrevettem a Bear KFJ-A07V1 kávéfőző használata során, az egyik ilyen a hőtartó lapka, ami melegíti az üveg kiöntőt. Ez egy jó funkció, tényleg tovább marad forró a nedű, de ezt ma már szinte az összes ilyen termék tudja. A másik, hogy automatikusan nem kapcsol le, mint a legtöbb modern berendezés, cserébe melegen tartja a folyadékot.

c0f695d8-001f-4cf5-93be-f25e2996dda7.jpg

Beszéljünk egy kicsit a méretezésről, hogy ne a kedves olvasónak kelljen kitalálnia az ideális arányokat. A folyadéktároló üvegedény űrtartalma háromnegyedig töltve 700 milliliter a mérőedény szerint, ez a maximum kapacitás, amit a gép még le tud főzni. Egy csésze kávé tehát 100 ml, ehhez nagyjából 2 kanál kávé szükségeltetik, vagyis a teljes feltöltés 14 kanál. Én átlagosan hatot tettem a filterbe, ez ugye három adag kávé, de aki nagy létszámú családnak vagy egy kaszárnyának akar fekete levest készíteni, az teljesen fel is töltheti. Egy kicsit így is főzhetné erősebbre, de ezt az adagok növelésével vagy a folyadék csökkentésével lehet szabályozni.

sssa.jpg

Ami az ízeket illeti, a Bear KFJ-A07V1 kávéfőző szerintem nem csinál különösebben sem rossz, sem jó kávét. Nem vagyok barista, tehát az apró trükköket és fogásokat nem ismerem, nem tudom, hogy pontosan hány fokosnak kell lennie a víznek vagy mekkora nyomás szükségeltetik a tökéletes aroma eléréséhez, de szerintem az olvasók jelentős része sem profi. Ellenben érzékeny vagyok arra, hogy egy adott folyadékot milyen anyagon folyatnak át vagy miben tárolják. A sört is csak üvegesből iszom, nem pedig dobozosból, a kávé pedig akkor esik jól, ha nem hőre bomló alumínium profilon vezetik át.

754aa634-b4a5-4303-b099-dc295fd2258b.jpg

A fentiek alapján a műanyag szűrőnek én érzem az ízét vagy legalábbis azt hiszem, hogy ott van a végeredményben. Papírszűrővel ez az érzés elmúlik, ezért én végső soron így használtam, így nem főz rosszabb kávét, mint bármelyik kotyogós, de persze az extra ízeket, amiket a mostanában divatos kapszulás megoldások vonultatnak fel, nem tudja. Cserébe viszont nem is olyan nevetségesen drága egy csésze fekete, mint például a Nespresso megoldásainál. A Bangoodon egyébként meglehetősen bőséges a felhozatal mindenféle hasonló termékből, ezek között is érdemes szétnézni.

 

Összegzés

Alapvetően nem csalódtam a Bear KFJ-A07V1 kávéfőző tudásában, bár furcsa lett volna, ha ezt az egyszerű feladatot sem sikerül megoldani. Minőségre a készülék rendben van, a dizájn meglehetősen átlagos, mint ahogy a kávé íze is, amit főz, de semmivel nem rosszabb, mint az itthon kapható, ugyanilyen árazású megoldások. Aki pedig idegenkedik az alumíniumot tartalmazó berendezésektől, annak jó választás lehet a Bear terméke 12.500 forintért.

Banggood - 12.500 Ft