Seago SG-507 elektromos fogkefe – Fogorvos helyett

1512472728130486_eredmeny.jpgA Seago SG-507 elektromos fogkefe a drága konkurensek nyomdokába akar lépni, ám árazását azoknál jóval szerényebbre szabta. Ehhez képest a cserélhető ultrahangos fej, az 5 különböző tisztítási mód, a beépített akkumulátor pedig nagyon hasonlóvá teszi a nevesebb ellenlábasaihoz, csak itt 4.100 forintot kérnek, nem pedig a tízszeresét.

Gearbest - 4.100 Ft

 

A Seago SG-507 kicsomagolása

A csomagot kézbe véve és kibontva elsőre azt gondoltam, hogy nem ez a világ legigényesebb elektromos fogkeféje. Szokásommal ellentétben nem néztem meg az árat, aminek az oka az, hogy én „elektromos fogkefe szűz” vagyok, bár mindig is ki akartam próbálni, hogyan működik egy ilyen kütyü, és tényleg használható-e a hagyományos megoldás helyett.

img_0918.jpg

A dobozban egy műanyag profil található, ebben fekszik a készülék, a Seago SG-507 mellé elrejtettek még három darab fejet, egy micro USB kábelt és egy angol/kínai nyelvű leírást, amely a felhasználásban segít. Az USB-s zsinórból már a legtöbben kitalálhatták, hogy itt egy beépített akkumulátoros termékről van szó, ezért egy picit nyomoztam a használat idő kapcsán. A tulajdonosok visszajelzései alapján 1-1,5 hónapot bír ki egy feltöltéssel, amit mindenki remekre értékelt.

img_0920.jpg

A felület minősége árat meghazudtoló, ahol a lóláb kilóg, az a kefe és a Seago SG-507 testének a z illesztése, itt látszik egy picit a spórolás, de szerintem még az is csoda, hogy egy 4.000 forint alatti termék stabilan tud működni. A nyél felületén láthatjuk kicsi piktogramok formájában a különböző működési módokat, amelyek mögött egy LED bújik meg, míg a fő vezérlő gomb egy szerintem nem túl ízléses sötét arany keretet kapott, szóval formailag nem fog kataklizmát kiváltani a piacon. Van fehérben is, az szerintem jobban illik a fürdőszobába.

img_0923.jpg

Alul található a töltőnyílás, viszont nincs tartó, amibe beleállíthatnánk, ezért a vizes-fogkrémes készüléket ki kell hoznunk a fürdőszobából, és fel kell dugnunk egy töltőre, ami nem a legkényelmesebb megoldás.  Az alját egy gumitetővel lezárhatjuk, nehogy víz menjen a csatlakozóba és ezzel tönkre tegye a terméket, ami egyébként az IPX-6 szabvány szerint áll ellen a külső behatásoknak és folyadékoknak. Ráadásul tökéletesen megáll rajta, és így is illik tárolni az eszközt.

 

A Seago SG-507 tesztüzeme

Ahogy már említettem, sosem próbáltam korábban elektromos fogkefét, ezért a teszt a szokásosnál is tovább tartott. Naponta 3-4x mostam fogat, és közben folyamatosan váltogattam a módokat, hogy a teljes működési spektrumot fel tudjam térképezni. Abban biztos vagyok, hogy nem fog mindeninek bejönni ez a fajta fogtisztítási mód, de aki esetleg feladná, annak mondom, hogy meg lehet szokni, és utána már fel sem tűnik, hogy nem a hagyományos sörtével dolgozunk, viszont sokkal alaposabban tisztít, ami egészségmegőrzési szempontból biztosan előnyös.

img_0922.jpg

Az, hogy miért érdemes elektromos fogkefét használni, egy érdekes kérdés. Ha a hagyományos kézi fogtisztítóval dolgozunk, percenként nagyjából 300 mozdulatot tudunk végrehajtani, az ideális fogmosási idő pedig nagyjából két perc. Persze egy 500 forintos fogkefe felülete sokkal nagyobb, ráadásul, ahogy lenyomjuk, szétlapul a fog felületén, ezért véleményem szerint nagyobb területet fed le, mint az automata variánsa.

20170802155206_79528_eredmeny.jpg

Több dolgot viszont nem tudunk mi magunk szabályozni, az egyik az időzítés, vagyis csak tippre hagyjuk abba a fogmosást, ráadásul a lefedett felület is olyan, amilyen, ha érezzük nem tiszta még egy adott felület, akkor ott csiszatolunk még egy kicsit. Egyes elektromos eszközöknek ráadásul egyéb funkcióik is vannak, például fogkő eltávolítás vagy a nyomásérzékelés, amely meggátolja a fogzománc indokolatlanul gyors kopását.

20170802155205_37158_eredmeny.jpg

Én valójában nem vártam semmit a dologtól, fogalmam sem volt, hogy jobb vagy rosszabb lesz-e érzésre a Seago-507-tel tisztítani, mint a hagyományos megoldással. Mivel én a fogorvosnál is intenzív nyáladzásba kezdek, ez itt sem volt másként, ami azért baj, mert ugye elviekben csukva kellene tartanom a számat. A másik, hogy ki kell nyitnom, mikor az alsó-felső felületeken dolgozom meg a fogaimat, szóval meg kell tanulni a használatot, de ez gyorsan, 1-2 nap alatt mindenkinek menni fog.

1512472743191301_eredmeny.jpg

Ugyanez igaz a rezgésre is, ami eleinte furcsa lehet, ez ugyanis nem egy körkörösen forgó, hanem oldalra percenként 40.000-et rezgő „sonic” típusú technológia, ami elviekben jobban tisztít, mint azok a fejek, amelyek forognak. Ez viszont azt jelenti, hogy valamennyire rezgeti a szánkat, ami nem kellemetlen, csak szokatlan, 1-2 nap után már nem is zavart. Fájdalmat egyáltalán nem okoz, tehát nem kell tőle félni. Az oldalváltást és a forgatást viszont értelemszerűen nem tudjuk összezárt fogakkal végrehajtani, szóval ez is egy olyan dolog, amit meg kell tanulnunk.

20170821145345_80218_eredmeny.jpg

Ami még furcsa volt, hogy nem teríti úgy a fogkrémet, mint a hagyományos sörte, sőt érdemes bekapcsolás előtt a fogunkhoz illeszteni a fejet, különben szétfröcsköli a fogkrémet. Poénból kipróbáltam a számon kívül is, utána lehetett takarítani a tükröt, szóval inkább válasszuk a fent említett metódust.

20170802155205_27518_eredmeny.jpg

A készülék használata egyébként nem igényel egyetemi diplomát, a nagyobb gomb hosszabb megnyomásával bekapcsoljuk, és ugyanígy megy a leállítás is, míg a rövidebb nyomásokra az öt funkció között válogathatunk. Az alapbeállítás a „standard” ez az átlagos fogmosás erejét imitálja, a „sensitive” egy fokkal gyengédebb, és mivel én évek óta ilyen típusú fogkeféket használok, a Seago SG-507-et is ilyen módban használtam. Van még egy „polírozó” mód, amikor a szokásos 2 perc helyett csak 1 percig működik az eszköz, és a fogfelület fényesítését végzi.

20170802155206_95516_eredmeny.jpg

Arra nem jöttem rá, hogy ez utóbbi miben tér el a fehérítő módtól, ami értelemszerűen a fog fehérítéséért felel, ez utóbbit szintén két percig végzi a termék. A masszás mód pedig alacsonyabb frekvencián masszírozza a fogakat, vagyis azt a területet ahol a fog és az íny összeér - ezt hívják angolul "gum"-nak. A lényeg az, hogy mindenki használja azt, ami neki kényelmes, én a szenzitív és a fehérítő módot kombináltam.

img_0921.jpg

A Seago SG-507 automatikusan „emlékeztető” módban működik, vagyis a 2 percet 4 részre osztva, 30 másodpercenként megáll egy pillanatra, ezzel jelezve, hogy váltsunk oldalt vagy alsó-felső részt. Hasznos funkció, én is használtam és gyorsan megszokható. A sörte egyébként nem túl kemény, Dupontból készül, mint nagyjából minden ilyen termék, és nem vettem észre, hogy különösebben amortizálódna. Egy ötdarabos csomag ára 850 forint, szóval nem is különösebben drága pótolni, sőt, konkrétan olcsóbb, mint egy hagyományos fogkefe. Általában három havonta illik cserélni a fejet, vagyis egy kiegészítő tasak több mint egy évre elegendő.

Ami a tisztítóhatást illeti, szerintem alaposabb és jobb, mint egy hagyományos fogkefe, pedig eleinte kerestem a nyelvemmel, hol maradt ott a lepedék. De sehol ha ügyesek vagyunk, azt a tisztaság érzést adja vissza, amit a fogorvos kezelése után tapasztalunk. Persze a fehérítő hatás szerintem inkább a fogkrémtől függ, mint ahogy az ínyvérzés és a fogérzékenység elleni védelem is szerintem ehhez társítható. Nekem egyikkel sem volt gondom a teszthetek során, szóval ebben sem gyengélkedik tesztalanyunk.

 

Összegzés

Érdekes volt kipróbálni a Seago SG-507-et, és aki még nem használt ilyen terméket, annak egyértelműen javallott ennél az olcsó eszköznél kezdeni. Tulajdonképpen minden alapfunkciót tud, rendelkezik időzítővel, és 5 működési móddal is, amivel mindenki személyre szabhatja a használatot.

A fejek elképesztően olcsók, ahogy az eszköz 4.100 forintos ára is igencsak jutányos, ha valakinek nem jönne be a dolog, akkor sem adott ki nagy összegeket. Ha egy hosszabb időintervallumra vetítem és 5 db pótfejjel számolok, akkor olcsóbb, mint a hagyományos megoldás, amire szerintem nagyon kevesen számítottak.

Gearbest - 4.100 Ft